Smartlog v3 » Socialisme og Dhimmikrati - Et partnerskab fra Helvede » Dagens gymnasium år 2013
Opret egen blog | Næste blog »

Socialisme og Dhimmikrati - Et partnerskab fra Helvede

Alt godt fra Socialisme til Islam

Dagens gymnasium år 2013

15. Aug 2013 10:41, literally

Jeg er kommet i den heldige situation at kunne få et førstehåndsindblik i skoledagen hos en nystartet gymnasieelev på Køge Handelsskole, og man må sige at alle mine fordomme mod dagens skole og tilhørende elever dagligt bliver bekræftet. Der er i øjeblikket stadig intro uge på skolen, men der tegner sig allerede et tydeligt billede af en skole på fuld omgangshøjde med dagens andre vanartede folkeskoler og gymnasier.

På den første dag i intro ugen skulle eleverne i den pågældende elevs klasse finde en bog på det relativt beskedne bibliotek på skolen. Der findes to måder at gøre dette på. Enten ved nummer eller efter alfabetisk orden. Den pågældende elev stod efter at opgaven var blevet givet, og kiggede lidt på, hvad de andre elever gjorde for at finde bogen. Alle eleverne stod alle mulige steder i biblioteket og ledte efter bogen. Ingen af eleverne kunne tilsyneladende finde bogen. Efter nogen tid gik den pågældende elev hen og hentede bogen. Den pågældende elev var nemlig i stand til at finde en bog i alfabetisk rækkefølge efter forfatter. Dette var ingen af de andre elever tilsyneladende.

Samme dag skulle eleverne på en slags orienteringsløb på skolen, hvor de undervejs skulle besvare nogle spørgsmål. I den forbindelse var der en af eleverne, der skrev ”sckole”, hvor der skulle stå ”skole”. Det forklarer måske, hvorfor eleverne ikke kunne finde tidligere nævnte bog.

Senere samme dag skulle eleverne have et kursus i, hvordan man logger ind på siden lectio.dk. Man skulle ikke tro, at dagens ungdom havde problemer med at logge ind med et brugernavn og en adgangskode. Det viste sig dog, at det måske mere var læreren, der havde problemer med at logge ind på siden. I al fald måtte læreren opgive at vise eleverne, hvordan man loggede ind på siden, hvor efter ni af eleverne gik til skolens kontor, og fik personalet på kontoret til at vise eleverne, hvordan man loggede ind på siden. Efter at have logget sig ind på lectio.dk smed den pågældende elev papiret med brugernavnet og kodeordet ud. Dette fik læreren til at blive meget vred, og læreren trak den pågældende elev til side, og skældte eleven ud.

Dagen efter var der rundbold i en time, og derefter en times pause. Samme dag skulle eleverne lære, hvordan man følger en ordre. Eleverne fik udleveret et ark papir, hvor der som overskrift stod ”Kan du følge en ordre?”. Der var tale om en prøve, som eleverne havde tre minutter til at løse. Der var 20 punkter, der lyder som følgende:

 

Læs skemaet igennem før noget andet

Skriv dit navn i øverste højre hjørne

Sæt en cirkel om ordet ”navn” i pkt. 2

Tegn 5 små firkanter i øverste venstre hjørne

Skriv et X i hver firkant

Skriv dine forbogstaver under overskriften

Efter overskriften skriver du Ja, ja, ja

Tegn en cirkel om hvert ord i pkt. 7

Skriv et X i nederste venstre hjørne

Tegn en trekant om det X du lige skrev

På bagsiden af dette papir ganger du 703 med 9805

Tegn et rektangel om ordet ”hjørne” i pkt. 4

Råb dit navn højt, når du kommer til dette punkt

Hvis du har fulgt anvisningerne hertil, råber du: ”Det har jeg”

På bagsiden af dette papir adderer du 8950 med 9850

Tegn en cirkel om svaret. Tegn en firkant om cirklen

Tæl med høj røst baglæns fra 10 til 1

Efter omhyggelig gennemlæsning nøjes du med at besvare punkter 1 og 2

Tror du, at du har klaret svarene rigtigt???????

 

Der er tilsyneladende ikke nogen del af afleveringen af en besked til eleverne, der er for lille til ikke at kunne blive genstand for et pædagogisk projekt.

Samme dag skulle eleverne til et foredrag om en projektopgave S01. Midt under foredraget kommer den ansvarlige for denne opgave, der også er den person der holder foredraget, i tanke om, at det kun er eleverne på anden årgang, der skal have dette foredrag.

Eleverne fik også denne dag tilbudt en mentor (læs: støttepædagog). Den pågældende elev blev anbefalet at få en mentor, da eleven har et barn og ikke er specielt god til engelsk. Det havde tilsyneladende i den forbindelse ingen betydning, at eleven får topkarakterer i alle andre fag end engelsk.

På siden lectio.dk findes en skemaoversigt. På alle dage i alle fag står der noteret ”Husk blyant/kuglepen i dag!”

Mange af eleverne tager i skoletaske med i skole. Dette bevirker, at læreren inden lektionens begyndelse kommer med en håndfuld kuglepenne, så eleverne har noget at skrive med.

Skolen har derudover set sig nødsaget til at abonnere på elektroniske ordbøger på nettet, da eleverne ikke kan finde ud af at slå op i en ordbog. Det kan nok også blive lidt vanskeligt at slå op i en ordbog, hvis man staver ordet ”skole” som ”sckole”.

 

Dette indlæg er ment som begyndelsen på en føljeton af indtryk fra et af dagens danske gymnasier. 

Tags

Seneste